25 września

Kwiecista puszka skarbów, czyli przeróbka pudełka po czekoladkach na organizer

Gdy już napełnisz brzuch pysznymi czekoladkami, warto wykorzystać pustą bombonierkę i wypełnić ją skarbami! Jako inspirację na przeróbkę puszki po słodyczach pokażę swój schowek na przydasie, pełen kwiatów i stworzony z miłości do rękodzieła.😄 Organizer-skarbiec jest nie tylko praktyczny, wciela się także w rolę oryginalnej dekoracji mieszkania!

upcykling puszki organizer DIY z bombonierki - Adzik tworzy

Nowe życie puszki po czekoladkach - dekoracyjny organizer DIY

Tak sobie robię bransoletki, zaplatam, przycinam, sklejam, doczepiam... Mam ich teraz naprawdę sporo, a i tak co chwilę powstają nowe. I za każdym razem robię świeżo "narodzonym" ozdobom zdjęcia, a zapomniałam wspomnieć o tym, gdzie je wszystkie chowam. Przedstawiam metalową puszkę po czekoladkach, którą uratowałam od niechybnego wylądowania na śmietniku, nadając jej zupełnie nowy wygląd i praktyczne zastosowanie!

upcykling puszki organizer DIY z bombonierki - Adzik tworzy

Samo ozdabianie metalowej puszki nie było wielkim wyczynem, jednak długo zastanawiałam się czym i w jaki sposób ją odmienić. Z pomocą przyszły wyszperane na dnie szafy materiały. Znalazłam śliczny skrawek w kolorowe kwiaty i uparłam się, że musi on zostać wykorzystany, i basta! Jednak musiałam go zestawiać z całą masą innych materiałów o różnorodnych kolorach, fakturze itd. W końcu udało się znaleźć tkaninę w odcieniu niby-beżowym, która świetnie komponuje się z kwiatowym wzorem.


upcykling puszki organizer DIY na skarby - Adzik tworzy

Tak wygląda już udekorowane, przerobione i zamknięte pudełko. Żeby było bardziej urocze - skonstruowałam paski z beżowego materiału, które zawiązuje się na pokrywie pojemnika na ozdobną kokardę.

Bez kokardy schowek na skarby również wygląda świetnie!

upcykling puszki organizer DIY z bombonierki - Adzik tworzy

Spód puszki, zanim jeszcze wpadłam na pomysł z zawiązywanym paskiem, obtoczyłam najpierw jasnym materiałem. Następnie, żeby zakryć powstałe mankamenty (zagniecenia materiału, fałdki itd.), przyszyłam ręcznie kawałek tkaniny w kolorowe kwiaty.

upcykling puszki organizer DIY z bombonierki - Adzik tworzy

Pokrywa puszki została udekorowana tkaniną w kwiaty, którą - z tego, co pamiętam - przyczepiłam do pojemnika na taśmę dwustronną. Kawałek materiału był nieco większy niż pokrywka, dzięki czemu brzegi kwiatów zawinęłam do środka.

ozdobny organizer diy z puszki po bombonierkach

Od środka/od spodu pokrywki przykleiłam kawałek żółtego papieru technicznego. Musiałam najpierw wymierzyć wnętrze pokrywy, by fragment papieru pasował idealnie. To pozwoliło schować brzegi kwiecistej tkaniny oraz łączenie materiału z pokrywką puszki.☺

ozdobny organizer diy z puszki po bombonierkach - Adzik tworzy

Do czego wykorzystać pojemnik-organizer z recyklingu? 

Moja puszka jest zapchana po same brzegi różnorodnymi błyskotkami, a zaraz chcę skonstruować kilka kolejnych bransoletek. I co teraz?!
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak stworzyć kolejne ozdobne pudełka...

ozdobny organizer diy z puszki po czekoladkach - Adzik tworzy

Aktualizacja 29.10.2021:
Aktualnie, po tak długim czasie od wykonania projektu... przerobiona puszka po czekoladkach nadal wiernie mi służy! Co prawda teraz wykorzystuję organizer jako schowek na przydasie biżuteryjne (od dawna bransoletki i naszyjniki nie mieszczą się we wnętrzu pojemnika), jednak całość wygląda tak, jakbym puszkę przerobiła ledwie wczoraj, a nie ponad 8 lat temu. 😀

Niestety nie mam zdjęć z wykonania kwiecistego organizera w kształcie serca. Lecz mam dla Ciebie kilka podpowiedzi z czego wykonać organizer z recyklingu, co Ci się może przydać podczas tworzenia itd. Znajdziesz także kilka instrukcji na nieco inne, jednak równie funkcjonalne i ozdobne pojemniki do przechowywania swoich skarbów.❤

ozdobny organizer diy z puszki po czekoladkach - Adzik tworzy

ozdobny organizer diy z puszki po czekoladkach - Adzik tworzy

Z czego zrobić własny organizer DIY na biżuterię lub przydasie?

Organizer w kwiaty wykonałam z puszki w kształcie serca (pozostałość po bombonierce z czekoladkami). Jednak do tego celu nada się również plastikowe opakowanie po lodach czy innych łakociach, byle miało pożądaną wielkość. Przygotowywałam organizery DIY także z puszek po konserwach, ze słoików po ogórkach... Możliwości jest naprawdę wiele, wystarczy rozejrzeć się po mieszkaniu za "odpadkami" do przerobienia.

Bardzo przydatna może okazać się taśma dwustronna oraz przybory krawieckie - igły i nici oraz, do ewentualnych dodatkowych ozdób pojemników, guziki, koraliki albo to, co przyjdzie Ci do głowy. Myślę, że nawet z ćwiekami czy farbami nie wyglądałoby to źle, a na pewno przerobione pojemniki byłyby na czasie.

Zachęcam do działania i testowania różnorodnych - nawet tych najbardziej nietypowych - rozwiązań! Nigdy nie wiadomo jaki efekt osiągniemy, a możesz się naprawdę miło zaskoczyć.☺

Inspiracje na organizery z upcyklingu DIY:

DIY organizer na biżuterię z pudełka po czekoladkach (jest to jeszcze inny projekt, w 100% z recyklingu). Możesz także zobaczyć jak w praktyce sprawuje się mój organizer na biżuterię z odzysku;
→ uszyty organizer na szydełka i druty;
DIY organizer z plastikowego pojemnika (w wersji z szyciem);
DIY organizer z puszki metalowej (w wersji bez szycia);
świąteczny organizer DIY - bardzo łatwy i szybki w wykonaniu.

ozdobny organizer diy z puszki po czekoladkach - Adzik tworzy

Czujesz inspirację i chęć do własnoręcznego przerabiania "śmieci" na urocze i praktyczne dekoracje DIY? Opowiedz w komentarzu co udało Ci się zupcyklingować i pochwal się swoim projektem!😀

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨