31 stycznia

Odświeżanie starych kolczyków DIY

Zanim skierujesz się ze starociami do śmietnika zastanów się czy i jak można jeszcze wykorzystać daną rzecz. Być może wystarczy niewielka naprawa lub wymiana uszkodzonych bądź zniszczonych elementów? Tak było w przypadku starych kolczyków - sprawdź jak w kilka chwil odmienić swoją biżuterię!

Odświeżanie starych kolczyków DIY - Adzik tworzy

Odświeżanie starych kolczyków DIY

W przerwie między jednym i drugim plikiem notatek z genetyki stwierdziłam, że czas na małe przeróbki. W ręce wpadły mi stare kolczyki, w których:
  1. wymieniłam środkowy segment-kulę. Koralik w kolorze chyba miał przypominać złoto, ale powłoka musiała się zetrzeć na amen. W jego miejscu umieściłam czerwony koralik identycznej wielkości.
  2. Następnie odczepiłam stare i przymocowałam nowe bigle. Poprzednie bigle były jakieś zmatowiałe i brzydko wyglądały.
I to wszystko! A kolczyki wyglądają teraz o niebo lepiej! ❤

Odświeżanie starych kolczyków DIY - Adzik tworzy

Takim cudownym sposobem stare kolczyki są jak nowe, a zajęło mi to tylko kilka minut.
Przy okazji zrobiłam koralikową bransoletkę z zawieszką w kształcie pantofelka - kolorystycznie będzie do kompletu.

bransoletka na gumce z koralików z pantofelkiem - Adzik tworzy

Odświeżanie starej biżuterii DIY - Adzik tworzy

Zepsuta bransoletka z koralików na gumce. Jak ją naprawić?

Wygrzebałam również starą bransoletkę na gumce, albo raczej kawałki bursztynu, które z niej pozostały. Niestety gumka, na której wszystko się trzymało, zerwała się i bursztyn przeleżał luzem sporo czasu. 
Wystarczył krótki odcinek silikonowej gumki i teraz bransoletka jest jak nówka. I nareszcie mogę ją znowu nosić!

Odświeżanie starej biżuterii DIY - Adzik tworzy

Sprawdź także instrukcje i podpowiedzi jak ze starej biżuterii zrobić nową DIY
I widzisz jak niewiele trzeba, by wykorzystać ponownie to, co już posiadasz? 😀

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨