19 marca

Legowisko dla kota na szydełku

Gdy zaopatrzyłam się w kilka motków własnoręcznie wykonanej włóczki ze starych t-shirtów (DIY włóczka z t-shirtów i bluzek) postanowiłam chwycić za szydełko i stworzyć... No właśnie, nie mogłam się zdecydować! Po głowie chodziły mi dywaniki, koszyczki, podkładki pod kubki... Jednak musiałam pomyśleć o kocim dziecku i nowym legowisku dla futrzastego stwora. Reakcja mojego kota na tę niespodziankę była mniej więcej taka: 

legowisko dla kota - kosz na szydełku

Jak powstało szydełkowane legowisko dla kota? 

Najpierw były porządki w szafie i cięcie starych ciuchów na DIY włóczkę z recyklingu, później w ruch poszło szydełko w rozmiarze 7mm. Z takiej recyklingowej włóczki szydełkowało się bardzo przyjemnie, robótki szybko przybywało, ale i włóczka kończyła się w mgnieniu oka! 
W sumie na wykonanie legowiska poszło 8 t-shirtów i kilka godzin machania szydełkiem.

Psst! Żeby zrobić włóczkę DIY z recyklingu - możesz wykorzystać nie tylko t-shirty i znoszone bluzki, lecz również porozciągane, stare spodnie!
Sprawdź także videotutorial jak zrobić t-shirt yarn DIY z bluzek (film jest już na moim kanale YouTube).


koszyk na szydełku
Dno legowiska gotowe

szydełkowanie, diy włóczka z tshirtów
Pora zrobić boki!

legowisko dla kota z recyklingu
Gotowe!


Nie mam zdjęć pierwszych nieudanych prób stworzenia legowiska, a to co z tych prób powstawało było naprawdę cudaczne... Za którymś razem, zamiast legowiska, "udało" się zrobić a la sombrero!

szydełkowanie z włóczki z recyklingu

A co na stare-nowe legowisko DIY z recyklingu sam kot? 

Pierwsze legowisko dla kota uszyłam, było przeogromne i sprawdzało się, jednak do czasu...
Na początku roku Niunia (taaak, właśnie takie imię ma mój kot) miała kontuzję bioderek i nie radziła sobie z wysokimi bokami legowiska, nie dawała rady przez nie przechodzić. Trzeba było wymyślić dla niej coś innego, bez mocno usztywnionych boków i coś, co w razie zabrudzenia będzie można łatwo wyprać - i to się udało!
Do nowego legowiska kotek się mieści, mała już w nim spała i nie grymasiła.☺
Jedyne co mnie martwi to fakt, że niedługo to kocie spanko zrobi się za małe, zwłaszcza że moja mama nie oszczędza na szynce dla kociaka... Ale i na to już mam plan, który w razie czego później wypróbuję - po prostu spruję boki i powiększę legowisko u podstawy, żeby całość pasowała na zwiększone kocie wymiary.☺


kosz-legowisko dla kota na szydełku

legowisko dla kotka z recyklingu
Pełen relaks!


Kot już dostał swój wielkanocny prezent (taki koci i wyszydełkowany koszyk wielkanocny ;), teraz mogę pomyśleć o czymś dla siebie. Może wyszydełkuję jakiś koszyczek na drobiazgi, kto wie...
Taka recyklingowa włóczka DIY świetnie sprawdziła się także do wydziergania dywanu. 😀

legowisko z recyklingu dla kota

2 komentarze:

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨