29 maja

DIY Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top

Toniesz w zbyt luźnych bluzkach? Topy, które trzymasz w szafie, są na Ciebie za duże? Zobacz jak zmniejszyć za duże bluzki i koszulki, by leżały na Tobie jak ulał! 😀

Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top DIY - Blog Adzik-tworzy.pl

Za duży i za luźny top? Zmniejsz go!

Gdy jeszcze nie miałam swojej maszyny do szycia, ale chęć do przerobienia czegoś ciuchowego owszem, wybrałam się do second-handu na polowanie. Wróciłam z soczyście wyglądającym łupem - bluzką obsypaną arbuzami
Materiał mnie zauroczył, a jedyną wadą nowego nabytku był zielony ściągacz (jak ja nie cierpię ściągaczy!). Nooo, może nie była to taka jedyna wada - bluzka była w rozmiarze 44, tonęłam w niej! 

Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top DIY - Blog Adzik-tworzy.pl

Bluzka przeleżała w kącie w szafie jakieś 2 lata, czekając na to, aż sobie o niej przypomnę. Dorwałam się do niej nieco ponad tydzień temu; siostra namawiała mnie, żeby przerobić ją na torbę. Było mi szkoda zrobić z takiego materiału kolejne nosidło na zakupy, dlatego postanowiłam zrobić inaczej i po prostu zmniejszyć ubranie!

Jak zmniejszyć za duży top lub bluzkę?

1. Zaczęło się od zerżnięcia wymiarów z jakiejkolwiek innej bluzki, która jest mi bardziej dopasowana niż ta arbuzowa. Widoczny poniżej top w paski dostałam do przeróbkowych celów od znajomej - nadał się on idealnie do "odbicia" wymiarów (z wliczonymi zapasami na boczne szwy, bo top też był mi nieco za luźny).

Wcześniej arbuzową bluzkę wywróciłam na lewą stronę, żeby ułatwić sobie dalsze etapy przeróbki.

Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top DIY - Blog Adzik-tworzy.pl

2. Szpilkami zaznaczyłam linie cięcia.

3. Złapałam za nożyczki, odcięłam nadmiar materiału (oraz ten nieszczęsny ściągacz!). Bluzka była odwrócona cały czas na lewą stronę - dzięki temu od razu po przycięciu jej w odpowiednich miejscach mogłam od razu zabrać się do zszywania boków.

Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top DIY - Blog Adzik-tworzy.pl

4. Na koniec czas zszywania! Tak to wygląda po zmniejszaniu - zastosowałam ścieg prosty oraz zygzakowy do obrzucenia krawędzi tkaniny, żeby nic się nie pruło.

Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top DIY - Blog Adzik-tworzy.pl

Za duży top - w wersji po zmniejszeniu 

Widać różnicę w rozmiarze, prawda? W ostatniej majowej Akcji:Reperacji jeszcze lepiej rzuca się to w oczy! Moją zadowoloną minę z udanej przeróbki też tam zobaczysz. 😄 

Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top DIY - Blog Adzik-tworzy.pl

Do rzucenia się z twórczą mocą na tę bluzkę zmotywował mnie końcowy wygląd psiego kombinezonu, który uszyłam w tym miesiącu. W ogóle mam teraz straszny zapał do szycia! 
Polecam Ci takie szyciowe przygody z maszyną (lub ręcznie) oraz pomysły na przerabianie ubrań DIY.

Jak zmniejszyć za luźną bluzkę lub top DIY - Blog Adzik-tworzy.pl

Nie jestem nawet w stanie pokazać Ci wszystkich aktualnych przeróbek, bo jest ich o wiele za dużo.
A jak ja to mówię "zaraz, zaraz, nie wszystko naraz!", dlatego pozostałe szyciowe projekty wrzucę na blog DIY za chwilę, za moment. 😉

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨