19 maja

Bransoletka kumihimo ze spiralną makramą. Niebiesko-szara wariacja!

Jak zwykle obudziłam się na ostatnią chwilę z pracą na wyzwanie organizowane przez Pomorze Craftuje. W roli głównej wyzwania - paleta barw złożona z szarości i różnych odcieni koloru niebieskiego. Jak sobie z tym poradziłam?


Chciałam zaszaleć z technikami, na początku chodziło za mną coś szyciowego, później koralikowego, ale nie miałam materiałów w odpowiednich kolorach. Pozostały woskowane sznurki skitrane w zapasach rzemieni i rzemyków. Ale co ciekawego można zrobić z kilku zwykłych sznurków? Ano, właśnie coś takiego! ;)


Długo kombinowałam jak połączyć (i czy w ogóle się uda!) kumihimo, makramę i filofun'owy splot. Bałam się, że podczas wyplatania i przechodzenia z jednego splotu w drugi wszystko mi się rozsypie, ale nie było aż tak źle. 


Już podczas wykonywania bransoletki stwierdziłam, że - nawet wykonana w kilku splotach - może wyglądać nieco nudno... Dorzuciłam więc zawieszki w srebrnym kolorze. Raz sie żyje!


Długość bransoletki można łatwo dopasować dzięki wygodnej regulacji - z węzełka. Podobne rozwiązanie wykorzystałam już przy pastelowym kumihimo oraz "serduszkowym" splocie. Sprawdziło się, więc jeszcze nie raz je tutaj zobaczycie. :)


To tej plecionej wariacji użyłam zawieszek i metalowych kulek (w dwóch rozmiarach) w srebrnym kolorze oraz sznurków woskowanych w odcieniach:
błękitny,
niebieski,
granatowy,
ciemny szary.


No i nie ma co dłużej zwlekać, zgłaszam bransoletkę do udziału w wyzwaniu "Żyj kolorowo!".

Edit (26.05.16): Moja bransoletka została wyróżniona w wyzwaniu, zobaczcie wyniki! Jupi! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨