29 czerwca

Jak skrócić za długą sukienkę DIY

Znowu byłam w sh, znowu coś kupiłam i znowu coś przerobiłam...
Tym razem pod nożyczki poszła sukienka - idealna na lato, w ładnym kolorze, ale o wiele na mnie za długa. Co i jak musiało się stać, żeby sukienka była takiej długości jak teraz?

Adzik tworzy - skracanie sukienki DIY

Za długa sukienka? Skróć ją!

Na początek, po powrocie z zakupów kiecka poszła do prania. Najlepsze jest, że kupiłam ją bez przymierzania, a w domu okazało się, że leży idealnie. Tylko ta długość powodowała, że sukienka wydawała mi się taka babcina...


Adzik tworzy - skracanie za długiej sukienki DIY
Adzik miszcz selfi 😉

Po dokładniejszych oględzinach znalazłam na koronce kilka zmechaconych miejsc, które wystarczyło potraktować delikatnie maszynką, żeby pozbyć się kulek. No i światło dzienne ujrzała również dziura w rozdartej koronce. Całe szczęście, że była ona na wysokości, na której zamierzałam poprowadzić skracające cięcie. Tyle wygrać!

Adzik tworzy - skracanie sukienki DIY

Skracanie za długiej sukienki - krok po kroku

1. Podczas przymierzania sukienki zaznaczyłam na bocznych szwach, przy pomocy szpilek, długość jaką chciałam uzyskać po skróceniu. 

Musiałam pamiętać o zapasie materiału na podwinięcie brzegu sukienki (żeby dół kiecki nie był brzydki i obśrupany).

Adzik tworzy - skracanie sukienki DIY

2. Podwinęłam na ok. 1 cm brzegi koronki oraz podszewki. Pomogłam sobie szpilkami i zaczęłam obszywać dół od prawej strony. 


Adzik tworzy - skracanie za długiej sukienki DIY


I zbyt długa sukienka już skrócona!

Cały zabieg trwał niecałe 10 minut (z przymierzaniem sukienki i robieniem zdjęć jeszcze raz tyle). Ile kosztowała mnie sukienka? Niewiele, bo zapłaciłam za nią "aż" 2 złote. Wygryw po raz drugi! ❤

Adzik tworzy - skracanie sukienki DIY

Sukienkę zgłaszam do udziału w magnoliowym wyzwaniu na Kreatywnym Bazarku. Już myślałam, że nie zdążę pokazać przeróbki w tym miesiącu, jak na złość nawalił laptop, na którym nagrane miałam wszystkie zdjęcia... Dziś cudownie odpalił i wrzucam przeróbkę zanim pojawi się kolejna awaria sprzętu.

Przypomniało mi się jeszcze o nowej akcji u Joanki-Z: "Po co to kupiłam?!". Teraz mam jeszcze większą motywację do tego, żeby przerabiać tę wielką stertę ciuchów, która czeka na przypływ twórczej mocy. 



Mam nadzieję, że mój opis ze skracania przyda Ci się do własnych przeróbek. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨