17 maja

Spodnie uszyte z wykroju z Burdy według Adzika

Hola, hola! Tego tu jeszcze nie było! Oto post od dupy strony - o uszytych przeze mnie portkach z "fajniejszym tyłem", przy tworzeniu których wykrój z Burdy miał swój udział. Jednak Bez wpadek się nie obyło... 

Spodenki do spania szycie DIY wykrój z Burdy - Adzik tworzy

Spodnie uszyte z wykroju z Burdy

Z 5-6 tygodni temu postanowiłam przetestować wykrój na spodenki z Burdy. Ha, w końcu i na mnie przyszła pora!

Długo się wzbraniałam przed Burdą, bo można w niej znaleźć rozmiary większe albo zawyżane, a mi wystarczy moja "małość" i rozmiary takie, że w burdowym rozmiarze "S" bym utonęła... Ale postanowiłam zaryzykować. 

Rzuciłam się na model spodni 117A z nru 5/2013. W oryginale spodnie miały być długie, luźne. Z racji tego, że chciałam wykrój przetestować na jakimś próbnym materiale dorwanym w starych zbiorach i miałam ograniczony kawałek tkaniny do dyspozycji - postanowiłam skrócić spodnie. Tak, żeby na przykład do połowy uda sięgały. I takie byłyby idealne do spania! 

Spodnie uszyte wg wykroju z Burdy - Adzik tworzy

Wykrój w rozmiarze "S" odrysowałam na papierze, później powycinałam papierowe części, wycięłam je w tkaninie i zabrałam się za zszywanie wszystkiego. 

I było super, pięknie, ładnie... do momentu, w którym portki wydały mi się w biodrach ciut za małe. I mi się to jednak nie wydawało, bo były ZA MAŁE! 

Jak to się stało?
Cóż, nie dodałam zbyt dużo zapasu na szwy - tzn. dodałam! Ale ciut mniej niż to było powiedziane. Stwierdziłam, że skoro rozmiary i tak są zawyżane, to w ten sposób sobie nieco odejmę, żeby nie bawić się w zmniejszanie już po zszyciu wszystkich części.
No i za to pobawiłam się w poszerzanie portek! I masz babo placek, nie chciałam zmniejszać to musiałam zwiększać uszytek. Mam nauczkę. ;)

Całe szczęście wystarczyło spruć boczne szwy w spodenkach i wszyć prostokątne panele-poszerzacze. Po wstępnej przymiarce spodnie były już odpowiednio luźne, żeby wygodnie się w nich spało.

W podobny sposób przerobiłam "gotowe" szorty na lato (w sensie, że nie takie szyte przez siebie od zera), gdy okazało się, że po zimie nie mogę się w nich dopiąć...

Spodnie uszyte wg wykroju z Burdy - Adzik tworzy

Wszystkie wewnętrzne krawędzie obrzuciłam zygzakiem, żeby tkanina się nie pruła i nie puszczała nitek jak szalona. Dodatkowo obszyłam krawędzie nogawek ozdobnym ściegiem w kontrastowym kolorze dopasowanym do barwy kieszonek na zadku. 

Spodnie uszyte wg wykroju z Burdy - Adzik tworzy

Początkowo kieszonka miała być tylko jedna, ale jak szaleć to szaleć!
Swoją drogą, w oryginalnej wersji, spodnie te miały mieć kieszenie boczne, jednak chciałam nieco zmienić wygląd i krój spodni pod swoje widzimisię.

Spodnie uszyte wg wykroju z Burdy - Adzik tworzy

Wszyłam też gumkę w pasie spodni - dzięki temu portki nie zjeżdżają mi do kolan i nie wyglądam jakbym narobiła w gacie. Albo jak raperzy z krokiem na wysokości kolan, o matko jedyna! ;)

Spodenki do spania wykrój z Burdy - Adzik tworzy

Z przodu spodenek nie ma już takiego szału jak od tyłu strony - brak kontrastowych kieszonek, chociaż ozdobny ścieg jest...

...no i jeszcze moja uśmiechnięta sznupka. ;) Ale kolejne spodnie uszyję już według własnego wykroju! Też tak chcesz? Zobacz jak zrobić wykrój spodni DIY

Spodenki do spania wykrój z Burdy - Adzik tworzy

Jakie są Twoje przygody z Burdą? A może korzystasz z wykrojów z zupełnie innego szyciowego czasopisma? Daj znać w komentarzu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨