07 czerwca

Malowanie butów farbą w sprayu DIY

Co powiesz na własnoręczne malowanie butów? ☺Przygotowałam instrukcje przy okazji zdobienia szpilek, które dorwałam na wyprzedaży. Co i jak zrobiłam z obuwiem? Jakiej farby użyłam? Oraz skąd w ogóle pomysł, by osprejować buty?! Wszystko Ci opowiem! 

przeróbka butów, malowanie

Zanim powiem coś więcej o butach, to muszę zdradzić Ci czego użyłam do przemalowania moich szpilek. 

W styczniu tego roku kupiłam w jednym ze sklepów internetowych z artykułami plastycznymi butelkę sprayu, a dokładniej - to złota farba w sprayu, z dodatkiem brokatu. 
Początkowo chciałam jej użyć np. do ozdobienia słoików, pudełek i pojemników (bo złote dodatki fajnie w mieszkaniu wyglądają), ale schowałam spray krótko po zakupie do magicznej szuflady ze wszystkim i niczym. Spray długo przeleżał w szufladzie i czekał - jak ja to mówię - na czarną godzinę
I się doczekał maja!☺ 




To teraz historia butów:

Jak widać poniżej, moje obuwie - pomimo że z tej samej pary - różniło się odcieniem. Jeden z butów stał na nasłonecznionej witrynie, się nieco wybielił na słońcu, a drugi schowany był w kartonie, na sklepowej półce. 

Beżowe szpilki z zamszu dorwałam na przecenie (jakoś w lutym lub w marcu), właśnie z racji tego, że są różnokolorowe. Jednak dla mnie to nie był problem! Zaraz sam/-a się o tym przekonasz.☺



Jak przemalować buty? 

  1. Na początek należy przygotować gazety lub podkładkę, na której będziemy malować! Chyba, że podłogę też chcesz nieco przerobić?☺

    Warto uzbroić się w jednorazowe rękawiczki, żeby nie szorować później rąk pumeksem.

  2. Można zabezpieczyć wnętrze butów - do swoich szpilek wepchnęłam po kartce ze starej gazety, żeby nie zabrudzić wewnętrznej podeszwy.

  3. I po takich przygotowaniach można zacząć malowanie!






    Używając farby w spray'u pamiętaj, żeby PORZĄDNIE JĄ WSTRZĄSNĄĆ przed użyciem! 
    W trakcie malowania również warto co jakiś czas potrząchać pojemnikiem - dzięki temu farba się lepiej rozmiesza i w lepszym stopniu ją wykorzystasz.
  4. Żeby ładnie pokryć powierzchnię butów, ospreyowałam je kilkoma warstwami farby.

    Należy jednak poczekać, aż WCZEŚNIEJSZA WARSTWA WYSCHNIE zanim zaczniesz nakładać kolejną!

  5. Buty pozostaw do wyschnięcia.
  6. Na koniec warstwę farby można jeszcze pokryć lakierem do włosów lub mocniejszym specyfikiem (np. lakierem do drewna, nawet brat i znajomi tak mi podpowiedzieli!) - w ten sposób nowy kolor (i ewentualny brokat) zostanie zabezpieczony i dłużej utrzyma się na butach.

    Po pierwszym użyciu butów zauważyłam, że się w kilku miejscach farba przetarła - ale wcześniej nie zabezpieczyłam jej lakierem! Warto to zrobić!
    Swoje buty musiałam przez to machnąć farbką jeszcze raz i - nauczona doświadczeniem - polakierowałam. Pamiętaj, że na cudzych błędach też można się uczyć! ☺

I buty są już w całości ozłocone! 


Ile wydałam na przeróbkę?

  • Beżowe szpilki kosztowały mnie szalone 20 zł,
  • złota farba w spray'u ok. 8 - 10 zł;
  • stare gazety i lateksowe rękawiczki miałam pod ręką. 

Jak szaleć to szaleć, buty podrzucam do akcji #PoCoToKupiłam u Joanki-Z.☺

Nie do końca byłam przekonana do zakupu tych szpilek, bo za beżowymi odcieniami nie przepadam. Jednak 20 zł to nie miliony monet, a mam problem małej stopy i trudno jest mi znaleźć coś odpowiedniego. 

Wśród rodziny i znajomych często się śmieję, że biżuterię mogę sobie zrobić, że ciuchy mogę sobie sama przerobić albo uszyć, że coś sobie mogę namalować albo stworzyć jakąś ozdobę do domu... Ale że buty to jedyna rzecz, której nie dam rady zrobić sama.
I to w dalszym ciągu się zgadza, jednak mogę już sobie sama buty przerobić, mniahaha!❤


Psss! Zobacz również moje ręcznie malowane trampki w owocowy design. Prawda, że soczyście wyglądają?☺


Odmienione i malowane szpilki założyłam na wesele starszej siostry. Na zdjęciu powyżej możesz - dosłownie - zobaczyć rąbek sukienki, którą musiałam sobie na tę okazję uszyć.
Dlaczego "musiałam"? Zobacz post o tym jak i dlaczego uszyłam sobie weselną sukienkę. Cisnę w nim po sieciówkowych kieckach, narzekam na kryte zamki, ale przede wszystkim pokażę Ci to, co sama uszyłam!☺

Przerabiałaś/-eś sobie kiedyś buty? Co z nimi zrobiłaś? A może dopiero teraz naszła Cię ochota, by odmienić dotychczasowy wygląd obuwia i nieco je przemalować?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨